nuff for click

Sunday, May 15, 2011

"Ungkapan Emas" tajuknya


Assalamualaikum..
quote ni saya dpt lama dah... tp baru hri ni nak share.. hehe..
bila recheck balik inbox terjumpa plak dgn bnda ni.. jd saja la nk share...

tp btul kah niat si Hitler ni...
atau ada plan lain...
sbb dunia ni penuh tipu muslihat..
semua pun ada 'udg di sebalik batu'...
kalo ada slh ckp btulkan la ye.. ;-)


3 comments:

Unknown said...

betul juga cakap si hitler ni..memang dia ni anti yahudi gila....

ASSOYFINGER67 said...

Hitlerpun kaji Al Quran kot..kat Al Quran dah cerita fasal yahudi nie...manusia tak boleh ubahdah...so betul gak apa hitler tu buat kan:
Pada suatu hari Abu ’Ubaidah ibnu al-Jarrah bertanya kepada Rasulullah SAW: ‘Wahai Rasulullah, siapakah manusia paling dahsyat azabnya pada hari kiamat?” Baginda menjawab: ‘‘Seseorang yang membunuh nabi atau membunuh orang yang melaksanakan amar ma’ruf nahi mungkar.” Kemudian baginda membaca ayat yang bermaksud: ‘‘Sesungguhnya orang yang kufur ingkar ayat keterangan Allah, dan membunuh Nabi dengan jalan tidak benar, serta membunuh orang yang menyeru manusia berbuat adil, maka sampaikanlah berita menggembirakan mereka dengan azab pedih.” (Surah Ali ’Imran: 21)

Baginda meneruskan ceritanya: ‘‘Wahai Abu ’Ubaidah, ketahuilah bahawa Bani Israel sudah membunuh 43 nabi pada sebelah pagi dalam satu masa. Kemudian ada 170 orang Bani Israel yang mengajak mereka membunuh nabi berkenaan kepada ma’ruf dan menegah mereka daripada mungkar tapi mereka juga membunuhnya pada sebelah petang.” (Hadis riwayat Abu Hatim dan Ib Jarir). Dan dalam riwayat lain, Abdullah ibn Mas’ud meriwayatkan bahawa Bani Israel membunuh 300 nabi dalam satu hari.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: Berimanlah kamu kepada apa yang diturunkan Allah, mereka menjawab: Kami hanya beriman kepada apa yang telah diturunkan kepada kami. Dan mereka ingkarkan yang lain yang diturunkan kemudiannya, padahal al-Qur'an itu benar lagi mengesahkan Kitab Taurat yang ada pada mereka. Katakanlah: Jika demikian, mengapa kamu membunuh Nabi-Nabi Allah yang dulu kalaulah kamu orang beriman?" (Surah al-Baqarah: 91)
End

faizzach said...

trima kasih assoy... ;-)

Post a Comment

Lets Click!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...